Companion aanhangwagen
- 62 cm
- Fietsaanhanger
- 9,4 kg
- Direct leverbaar Op voorraad en klaar voor jou! Bestel nu en geniet van je aankoop zonder vertraging. Op voorraad en klaar voor jou! Bestel nu en geniet van je aankoop zonder vertraging.
- Levertijd: 3 - 5 dagen Ontvang het eerder dan je denkt. Mis deze kans niet, bestel nu! Ontvang het eerder dan je denkt. Mis deze kans niet, bestel nu!
- Klaar voor verzending binnen 24 uur
- 14 dagen retourrecht
- Gratis bezorging
Top features
Goederenaanhanger: 50 liter laadruimte met een oppervlakte van 42 x 63 cm voor twee drankenkratten
2-in-1: te gebruiken als fietsaanhanger of handwagen
Flexibel: geschikt voor talrijke goederen
Productdetails
Laden maar! De Klarstein Cargo Bull aanhangwagen is de specialist wanneer het om een moeiteloos transport met fiets of te voet gaat - het maakt niet uit of je gaat winkelen, hebt ingekocht, in de tuin bezig bent, gaat picknicken of een trektocht met de fiets gaat maken.
Moeiteloos vinden koffers, kratten, zakken met aarde of een complete campinguitrusting plaats in de 50 liter grote laadruimte van de Klarfit Cargo Bull fietsaanhanger, met een oppervlak van 42 x 63 cm. Het stabiele, van poedercoating voorziene stalen frame kan tot 40 kg belast worden. Om de lading te beschermen zijn een watervaste bespanning en een, in geval van nood snel over de lading te spannen, ook waterdichte afdekking inbegrepen. Het gebruik per fiets of met de hand wordt bepaald door de positie van de trekstang. Met twee borgpennen wordt die met slechts enkele handgrepen als hoge duw of lage trekstang gepositioneerd. Een uitklapbare standaard zorgt voor een stabiele stand van de eenassige wagen. Voor het hoge rijcomfort zorgen de 16" wielen met schroefloos steeksysteem en de dikke 1,95" banden. Voor de nodige zichtbaarheid in het verkeer zorgen twee rode en twee witte reflectoren.
Gezond, milieuvriendelijk en super easy: Met de Klarfit Cargo Bull fietsaanhangwagen en handkar kan iedereen op trektocht gaan of zijn dagelijkse inkopen doen.
Let op! Voor de verkeersveiligheid van de aanhanger is een rood achterlicht verplicht.
Kenmerken
- Compleet met vast geïnstalleerd koppelingssysteem, geschikt voor alle fietsen met 26-28" wielen
- Geschikt voor max. twee kratten
- 16" luchtbanden met stabiele stalen spaakwielen
- Bandendruk: max. 1,7 - 2,0 bar (25 - 30 psi)
- Autoventielen voor het eenvoudig vullen met lucht bij elk tankstation
- Eenvoudig afnemen van de wielen dankzij borgpen
- Moeiteloos wisselen van de positie van de trekstang dankzij sluitpinnen
- Deels uit elkaar te halen voor een plaatsbesparende opslag
- Inclusief reflectoren
- Regenbescherming te bevestigen met klittenband en klittenbandstroken
Afmetingen & Technische details
- Afmetingen (opgebouwd): ca. 62 x 40 x 127 cm (BxHxD inclusief trekstang)
- Lengte trekstang: 65 cm
- Interne afmetingen laadruimte: ca. 42 x 18 x 63 cm (BxHxD)
- Gewicht: ca. 9,4 kg
Wat wordt geleverd
- 1 x Aanhanger
- 2 x 16" spaakwielen met 1,95" luchtbanden
- 2 x Witte reflector
- 2 x Rote reflector
- 1 x Trekstang
- 1 x Dekking laadruimte
- 1 x Regenhoes
- Gebruikershandleiding in Duits en Engels
Levering en verzending
Levertijd: 3 - 5 dagen
Er zijn nog geen beoordelingen voor dit artikel.
Klarfit Companion Fahrradanhänger Perfekt für meine Transportzwecke ...
Klarfit Companion fietskar Perfect voor mijn transportdoeleinden...
Anhänger für mein Falt- Ebike. Ich war schon länger auf der Suche nach einem Lastenanhänger für mein 20 Zoll Falt- Ebike. Dabei ist mir eine Aktion für diesen Klarfit Anhänger unter gekommen. Statt den regulären ca. 150€ sollte ich nur gut 60€ bezahlen, sofern ich ihn mit der blauen Abdeckplane bestelle. Ein absolutes Schnäppchen. Dabei hätte ich mir vermutlich sowieso die blaue Plane bestellt. Der Anhänger passt sehr gut zu meinem Rad. meine Befürchtungen, er würde ggfs. zu schräg stehen, da 20 Zoll Räder nun mal deutlich kleiner sind als die sonst üblichen 26 oder 28 Zoll Räder. Aber das ist überhaupt kein Problem. Außerdem läuft er ruhig und stabil. Nur bei ganz schlechter Strecke hört man ihn manchmal etwas poltern, zumindest wenn er nicht beladen ist. Man merkt den Anhänger beim Fahren fast gar nicht. lediglich der Akkuverbrauch ist spürbar höher. Ist ja auch logisch, schließlich hängen da zig Kg extra am Rad und obendrein ist auch noch die Anzahl der Räder von 2 auf 4 verdoppelt worden. Die Montage des Anhängers war kein Problem. Leider traf das auf die Anhängerkupplung nicht zu. Die Bohrung, durch die die Achse gesteckt wird, war zu klein. Ich hatte erst einen zu üppigen Lackauftrag in verdacht, aber ich musste tatsächlich tiefer als nur bis aufs blanke Metall feilen, bis ich die Kupplung montieren konnte. Eigentlich hat mein Rad Standardteile. In sofern denke ich nicht, das die Achse zu dick ist, sondern es wird wohl tatsächlich an der Kupplung selbst liegen. Zum Glück baut man die Kupplung ja nur einmal dran. Schließlich stört sie im Alltag ohne Anhänger überhaupt nicht. Da ich den Anhänger so extrem günstig bekommen habe, will ich das auch gar nicht so hoch hängen. Es sollte nur mal erwähnt werden. Alles in allem bin ich sehr froh, einen so hochwertigen Anhänger am unteren Ende des verfügbaren Budgets (50-100€) bekommen zu haben. das wäre sonst sicher nur bei Gebrauchtkauf möglich gewesen. Die regulären Preis hätte ich mir nicht leisten können. So ist der Anhänger ein absoluter Hit und ich würde 10 Sterne vergeben, wenn es denn gehen würde. Leider muss es bei 5 Sternen bleiben.
Aanhanger voor mijn opvouwbare ebike. Ik ben al heel lang op zoek naar een bakwagen voor mijn 20 inch opvouwbare ebike. Ik kwam een actie tegen voor deze Klarfit aanhanger. In plaats van de reguliere € 150,-, zou ik slechts ongeveer € 60,- moeten betalen als ik hem met het blauwe zeildoek bestel. Een absoluut koopje. Ik had waarschijnlijk toch het blauwe zeildoek besteld. De aanhanger past heel goed bij mijn fiets. Ik was bang dat hij te schuin zou staan, aangezien 20 inch wielen aanzienlijk kleiner zijn dan de gebruikelijke 26 of 28 inch wielen. Maar dat is helemaal geen probleem. Bovendien loopt hij stil en stabiel. Alleen op hele slechte wegen hoor je hem soms een beetje rommelen, tenminste als hij niet beladen is. Tijdens het rijden merk je bijna niets van de aanhanger. alleen het batterijverbruik is merkbaar hoger. Logisch, er hangen immers tientallen extra kilo’s aan de fiets en bovendien is het aantal wielen verdubbeld van 2 naar 4. Het in elkaar zetten van de trailer was geen probleem. Helaas gold dit niet voor de trekhaak. Het gat waardoor de as wordt gestoken was te klein. In eerste instantie vermoedde ik dat de verf te zwaar was, maar ik moest eigenlijk dieper vijlen dan alleen blank metaal voordat ik de koppeling kon monteren. Eigenlijk heeft mijn fiets standaard onderdelen. In dit opzicht denk ik niet dat de as te dik is, maar dat het eigenlijk de koppeling zelf is. Gelukkig monteer je de koppeling maar één keer. Zonder aanhanger heeft u er in het dagelijks leven immers helemaal geen last van. Omdat ik de aanhanger zo goedkoop heb gekregen, wil ik hem niet zo hoog ophangen. Het mag maar één keer vermeld worden. Al met al ben ik erg blij dat ik zo'n hoogwaardige trailer heb gekregen aan de onderkant van het beschikbare budget (€ 50-100). Anders was dit waarschijnlijk alleen mogelijk geweest als je hem tweedehands had gekocht. Ik had de normale prijs niet kunnen betalen. De hanger is een absolute hit en ik zou hem 10 sterren geven als het mogelijk was. Helaas moet het bij 5 sterren blijven.
Sturdy & capacious load carrier A bit heavy at 9kg but well built. Quality steel and finish. Reflectors pretty useless. Stable and fast rolling but without suspension and relatively small 16” wheels it bounces a lot. Fine on the flat and small inclines, otherwise best with an ebike! Fixing to bicycle is heavy and secure. But a quick release system would be more convenient. Cover is tedious to fit and take off. Fits a 69x40 euro box perfectly. For local car less shopping ideal. Long tours probably not. Good. Slye for money at €55!
Stevige en ruime lastdrager Een beetje zwaar met 9 kg, maar goed gebouwd. Kwaliteitsstaal en afwerking. Reflectoren vrij nutteloos. Stabiel en snel rollend, maar zonder vering en relatief kleine 16” wielen stuitert hij veel. Prima op vlakke en kleine hellingen, anders het beste met een ebike! Bevestiging aan de fiets is zwaar en veilig. Maar een snelontgrendelingssysteem zou handiger zijn. De hoes is vervelend om te bevestigen en te verwijderen. Past perfect op een 69x40 euro doos. Ideaal voor lokale auto's zonder boodschappen. Lange tochten waarschijnlijk niet. Goed. Slye voor geld voor €55!
Super Produkt Der Fahrad anähnger ist wie beschrieben. Läst sich gut ziehen nur die kupplung mußte ich das Loch vergrößern das am Fahrrad montiert wird da ich ein e bike habe aber ich kann es nur empfehlen
Geweldig product. De fietskar is zoals beschreven. Hij is makkelijk te trekken, maar ik moest het gat dat op de fiets zit groter maken omdat ik een e-bike heb, maar ik kan hem alleen maar aanraden
Top Preis-Leistungsverhältnis Also, als erstes, für den Preis, ein sehr gutes Preis-Leistungsverhältnis! Zweitens, großes Plus für die Reflektionsreifen! Leichtgängig, stabil, gut zu fahren, laufruhig und angenehm in der Benutzung. Die Arretierungsstifte werde ich etwas anfasen, da es doch eine ziemliche Geduldsprobe sein kann, die Löcher zu finden. Kleines Manko, beim rechtsfahren sollte man keine zu scharfe Kurve fahren. Für 28 Zoll Räder ist die Deichselkrümmung etwas klein. Alles in allem bin ich sehr zu frieden, da man für den Preis nicht annähernd gute Namhafte Produkte bekommt! Top, Preis Leistung, Qualität gut, ich würde das Ding nochmal kaufen!!!
Top prijs-prestatieverhouding Dus allereerst voor de prijs een zeer goede prijs-prestatieverhouding! Ten tweede een groot pluspunt voor de reflecterende banden! Lichtlopend, stabiel, gemakkelijk te besturen, stil en prettig in gebruik. Ik zal de borgpennen een beetje afschuinen, omdat het een behoorlijke geduldtest kan zijn om de gaten te vinden. Klein nadeel: als je rechts rijdt, mag je geen te scherpe bocht nemen. De kromming van de dissel is wat klein voor 28 inch wielen. Al met al ben ik zeer tevreden, want voor de prijs krijg je nergens goede, bekende producten! Top, prijs-prestatie, goede kwaliteit, ik zou dit ding opnieuw kopen!!!
Ottimo, oggetto e consegna
Uitstekend, artikel en levering
Fahrradanhänger funktioniert, ein Schlauch direkt defekt Der Anhänger ist fix und einfach aufgebaut. Die Montage am Rad ist auch simpel und wirkt stabil. Der Umbau zum Handkarren ist eher eine Spielerei und leider zu umständlich um das mal eben auf dem Supermarktparkplatz mit zwei Handgriffen zu machen. Man macht sich dabei auf jeden Fall die Finger schmutzig. Aber es funktioniert, wenn man den Wagen längere Zeit als Handkarren nutzen will. Die Anbringung der Regenschutzplane ist ein wenig fummelig und es bleibt nicht viel Platz nach oben. Aber auch sie erfüllt grundsätzlich ihren Zweck. Ärgerlich war, dass gleich ein Reifenschlauch vor der ersten Benutzung bei der leeren Probefahrt geplatzt war (siehe Bild). Also gleich mal zwei Ersatzschläuche bestellt. Dem zweiten traue ich jetzt nämlich auch nicht mehr. Es handelt sich um die Standardgröße für viele Kinderräder. Beschaffung ist also unproblematisch. Aber vielleicht kalkuliert man den Preis für zwei neue Schläuche vor der Anschaffung des Anhängers gleich noch drauf.
Fietskar werkt, 1 buis is defect. De aanhanger is snel en eenvoudig op te zetten. Ook de montage op de fiets is eenvoudig en oogt stabiel. Het ombouwen naar een handkar is meer een gimmick en helaas te ingewikkeld om in slechts twee stappen op de parkeerplaats van de supermarkt te doen. Je zult zeker je handen vuil maken. Maar het werkt wel als je de kar langere tijd als handkar wilt gebruiken. Het bevestigen van de regenhoes is een beetje lastig en er is aan de bovenkant niet veel ruimte meer. Maar het dient ook fundamenteel zijn doel. Wat vervelend was, was dat bij de lege proefrit voordat deze voor het eerst werd gebruikt, een binnenband barstte (zie foto). Daarom heb ik twee vervangende slangen besteld. De tweede vertrouw ik ook niet meer. Dit is de standaardmaat voor veel kinderfietsen. De aanschaf is dus geen probleem. Maar misschien telt u de prijs voor twee nieuwe slangen erbij voordat u de aanhanger aanschaft.
Toller Anhänger Toller Anhänger. Klein auseinander baubar. Hierdurch super in der Garage zu verstauen, ohne zu viel Platz wegzunehmen. Einziger Mangel: ich habe es nicht hinbekommen, die Beleuchtung so zu installieren, dass man auf dem Gestell etwas überstehen lassen kann (hinten und vorne). Die Beleuchtung ist immer im Weg. Ich habe mir jetzt selbstklebende Reflektoren besorgt und angebracht
Geweldige aanhangwagen Geweldige aanhangwagen. Kan in kleine stukjes gedemonteerd worden. Hierdoor is hij gemakkelijk op te bergen in de garage, zonder dat hij teveel ruimte in beslag neemt. Het enige probleem: het lukte me niet om de verlichting zo te installeren dat er iets over het frame kon hangen (voor- en achterkant). De verlichting zit altijd in de weg. Ik heb nu zelfklevende reflectoren gekocht en deze bevestigd
Für das geld super Für den preis ist der anhänger wirklich super. Ich habe ein fully bike mit Radgröße 29 und ich könnte ohne anpassungen an der stange keine kurven fahren, da mein Hinterrad bei der kleinsten lenkbewegung bereits schleift. Aber sonst ist das ein wirklich sehr schönes produkt.
Geweldig voor het geld. Voor de prijs is de trailer echt geweldig. Ik heb een volledige fiets met wielmaat 29 en ik zou niet in de bochten kunnen komen zonder de stang aan te passen, omdat mijn achterwiel sleept bij de geringste stuurbeweging. Maar verder is het een heel fijn product.
Davvero un ottimo prodotto, resistente e con materiali di buona qualità. Ho dato 4 stelle al posto di 5 per due motivi: - il collegamento alla bici non è molto semplice - la parte verticale del lato corto non ha un rinforzo interno sufficiente e tende un po a piegarsi se c’è peso A parte ciò rimane un ottimo prodotto specialmente guardando il prezzo. Lo consiglio!
Werkelijk een uitstekend product, resistent en met materialen van goede kwaliteit. Ik gaf 4 sterren in plaats van 5 om twee redenen: - de verbinding met de fiets is niet erg eenvoudig - het verticale deel van de korte zijde heeft niet voldoende interne versteviging en heeft de neiging een beetje te buigen als er gewicht op staat blijft een geweldig product, zeker gezien de prijs. Ik raad het aan!
Grundsätzlich toller Hänger mit kleinen Designschwächen Nach dem Auspacken war ich von der insgesamt hochwertigen Anmutung für den Preis von knapp 72€ für die M Version durchaus überrascht. Gleich zu Beginn: Auf die Ladefläche passt bequem eine 60x40 Eurobox bzw. auch problemlos zwei Träger Cola 1 Liter oder zwei Kisten Bier. Der Zusammenbau gestaltet sich simpel. Reflektoren anmontieren, vormontierte Räder anstecken und mit Luft befüllen und die Deichsel anstecken. Hier haben schon mehrere Rezensenten bemerkt, dass es etwas frickelig und fummelig sein kann, die beiden Sicherungsstifte einzuführen. Hier wäre eine Ausführung der Deichsel als vierkant Rohr besser gewesen. Die Deichselkupplung wird mitgeliefert und ist je nach Fahrrad mehr oder weniger schwierig zu montieren und benötigt ggf. noch zusätzliches Material (Polygonadapter, alternative Steckachse/Schnellspanner). Da es hier aber zahlreiche Möglichkeiten gibt, will ich nicht näher darauf eingehen und dies ist bei jedem Hänger das Gleiche. Beim ersten Einsatz fällt sofort auf, dass man nur eine stark begrenzte Rechtskurve machen kann. Hier kommt es viel zu früh zu einem Kontakt mit dem Hinterrad. Das hätte der Hersteller leicht beheben können, wenn die Deichselaufnahme am Hänger nicht mittig sondern an der linken Seite des Hängers angebracht worden wäre. Da wurde die Entwicklung einfach nicht zu Ende gedacht. Toll ist, dass man die Räder und die Deichsel in den Hänger legen kann und alles unter die Abdeckhaube passt. Der Hänger landet im Keller in einem Schwerlastregalfach und ich kann auf dem Hänger noch zwei Klappboxen im Euroformat lagern. Zur maximalen Beladung von 40kg kann ich sagen, dass diese sich ziemlich sicher auf die STVZO Begrenzung bei ungebremsten Hängern bezieht. Die ganz Konstruktion würde bestimmt auch deutlich über 50kg aushalten. Mit dem Ständer bin ich noch so richtig warm geworden. Der hält für mein Empfinden schlicht und ergreifend nicht, aber evtl. mach ich beim Handling auch irgend etwas nicht ganz richtig. Das mögliche Drehen der Deichsel, um den Hänger auch als Handwagen nutzen zu können ist sicherlich ein nettes Feature, aber voll beladen ist ein Umbau eher schwierig bis nicht möglich. Das wäre schön gewesen um den Hänger dann vom abzukoppeln und direkt in die Wohnung fahren zu können. Insgesamt bin ich mit der Anschaffung zufrieden auch wenn ich in Zukunft sicherlich noch zu einem besser durchdachten, dafür aber dann mit Sicherheit auch deutlich teurerem Hänger greifen werde. Für die nächsten 4 bis 5 Jahre sollte das aber absolut in Ordnung sein.
Eigenlijk een geweldige trailer met kleine ontwerpgebreken. Na het uitpakken was ik behoorlijk verrast door de algehele indruk van hoge kwaliteit voor de prijs van iets minder dan € 72 voor de M-versie. Helemaal aan het begin: een eurobox van 60x40 past comfortabel in de laadruimte of twee 1-literbakken cola of twee kratten bier. De montage is eenvoudig. Reflectoren aanbrengen, voorgemonteerde wielen monteren en met lucht vullen en de dissel bevestigen. Verschillende recensenten hebben al opgemerkt dat het een beetje onhandig en onhandig kan zijn om de twee borgpennen te plaatsen. Een uitvoering van de dissel als vierkante buis zou hier beter zijn geweest. De trekhaak wordt meegeleverd en is, afhankelijk van de fiets, lastiger of moeilijker te monteren en vereist mogelijk extra materiaal (polygoonadapter, alternatieve steekas/snelspanner). Maar aangezien er hier talloze opties zijn, wil ik er niet dieper op ingaan en is dit voor elke hanger hetzelfde. Wanneer je hem voor het eerst gebruikt, merk je meteen dat je maar een zeer beperkte bocht naar rechts kunt maken. Hier vindt het contact met het achterwiel veel te vroeg plaats. De fabrikant had dit eenvoudig kunnen verhelpen als de disselbevestiging op de aanhanger niet in het midden maar aan de linkerkant van de aanhanger was geplaatst. Er is simpelweg niet tot het einde over de ontwikkeling nagedacht. Het mooie is dat je de wielen en dissel in de aanhanger kunt plaatsen en dat alles onder de hoes past. De aanhanger komt terecht in een heavy-duty plank in de kelder en op de aanhanger kan ik twee Euro-formaat vouwdozen kwijt. Wat betreft de maximale belasting van 40 kg kan ik zeggen dat dit vrijwel zeker betrekking heeft op de STVZO-limiet voor ongeremde aanhangwagens. De hele constructie zou zeker ruim 50 kg kunnen weerstaan. Ik werd echt opgewarmd op de stand. Naar mijn mening houdt het gewoon niet stand, maar misschien doe ik iets niet helemaal goed als het gaat om de omgang ermee. De mogelijkheid om de dissel te draaien zodat de aanhanger ook als handkar gebruikt kan worden is zeker leuk, maar het ombouwen ervan in volle belading is moeilijk of zelfs onmogelijk. Dat zou fijn geweest zijn als je de aanhanger kon afkoppelen en zo het appartement in kon rijden. Over het algemeen ben ik tevreden met de aankoop, al zal ik in de toekomst zeker kiezen voor een beter doordachte, maar zeker veel duurdere trailer. Maar dat zou de komende vier tot vijf jaar absoluut prima moeten zijn.
Très pratique. Achat pour road trip
Zeer praktisch. Aankoop voor roadtrip
Un buon prodotto, di acciaio verniciato, robusto e che si presta a molteplici usi. E compatto e si sente molto poco nel traino, anche da carico, non ondeggia o beccheggia più di tanto. I 40 kg di portata dichiarati sembrano realistici: ho trasportato 4 casse acqua da 1.5l oppure un serbatoio scarico camper da 40l senza problemi. Passiamo alle cose migliorabili: - il sistema per cambiare da carrello a mano a carrello bici è macchinoso, devi smontare i due perni, riposizionare l'asta a occhio e infilare nuovamente i due perni. Dopo un po' si prende la mano, ma poteva essere più immediato e funzionale. - a copertura fornita sembra di buona fattura ma serve a poco, molto meglio se fosse fornita anche una retina ferma bagagli.
Een goed product, gemaakt van gelakt staal, robuust en geschikt voor meerdere doeleinden. Hij is compact en voelt heel weinig aan tijdens het slepen, zelfs als hij beladen is, zwaait hij niet veel. De opgegeven capaciteit van 40 kg lijkt realistisch: ik heb zonder problemen 4 waterboxen van 1,5 liter of een camperafvaltank van 40 liter vervoerd. Laten we verder gaan met de dingen die verbeterd kunnen worden: - het systeem om van een handtrolley naar een fietstrolley te wisselen is omslachtig, je moet de twee pinnen verwijderen, de stang op het oog opnieuw positioneren en de twee pinnen er weer in steken. Na een tijdje krijg je het onder de knie, maar het had directer en functioneler kunnen zijn. - de meegeleverde hoes lijkt goed gemaakt, maar heeft weinig nut, veel beter als er ook een bagagenet aanwezig is.
Der Anhänger läuft sehr schön mit, habe gleich einen Sack Katoffeln transportiert, top.
Der Ständer klappert etwas und der die Regenplane hält leider nicht lange dicht, deshalb einen Stern Abzug.
De aanhanger rijdt heel soepel, ik heb meteen een zak aardappelen vervoerd, top. De standaard rammelt een beetje en de regenhoes blijft helaas niet lang strak zitten, dus een steraftrek.
Cette remorque de vélo semble solide. Il faut penser qu'elle est plus large que le vélo car elle ne passe pas forcément là où le vélo passe. J'ai heurté une bordure de trottoir dans un virage. La bâche bleue est bien mais si on charge dedans un objet plus haut, on ne peut plus refermer la bâche, ni la faire tenir par les attaches velcro qui deviennent trop courtes. Mettre des tendeurs pour sécuriser le chargement est difficile, car il y a peu de point d'attache possible, la toile de base enveloppant les tubes de la structure - à moins de la percer - L'attelage coté vélo avait un perçage trop petit en diamètre pour mon vélo, j'ai du repercer au diamètre 12 et usiner le creux recevant l'écrou de serrage - Vélo Engwe Engine Pro -
Deze fietskar ziet er stevig uit. Je moet denken dat hij breder is dan de fiets, omdat hij niet noodzakelijkerwijs gaat waar de fiets naartoe gaat. In een bocht raakte ik een stoeprand. Het blauwe dekzeil is goed, maar als je er een hoger voorwerp in laadt, kun je het dekzeil niet meer sluiten en ook niet meer op zijn plaats houden met de te korte klittenbandsluitingen. Het plaatsen van spanners om de lading vast te zetten is moeilijk, omdat er weinig mogelijke bevestigingspunten zijn, het basiszeil omhult de buizen van de constructie - tenzij je erin boort - De trekhaak aan de fietszijde had een te klein gat in diameter voor mijn fiets, ik moest opnieuw boren tot diameter 12 en de holte bewerken waarin de spanmoer zat - Engwe Engine Pro Bike -
Le gomme allentate sono state curate con mia soddisfazione. Dopo averlo usato per trasportare vari carichi ho deciso che l'agganciamento è solo da perdere, con un carico di qualsiasi tipo, e più pesante è il carico, peggio è, il rimorchio si muove costantemente sull'agganciamento e lo senti nella bici. Il problema è due volte. Dove la barra di intoppo si attacca al telaio del rimorchio è molto allentata. Il collegamento alla bici è ancora più allentato. Finisce per essere come se la bici fosse attaccata alla bici con un prezzo corto di corda e sloches avanti e indietro costantemente spingendo e poi improvvisamente tirando sulla bici. Il perno del ricevitore montato sulla bici richiedeva alcune modifiche in modo che non girasse e si muovesse avanti e indietro sotto il morsetto a sgancio rapido. Era risolvibile. La molla tra quel perno e la barra di intoppo è allentata nella barra di intoppo e anche il raccordo all'altra estremità della molla che scorre sul ricevitore è molto allentato. Questo intoppo è molto comune in Europa, non ne ho mai usato uno prima perché ho usato solo Burley Trailers che usa il proprio design di intoppo. Ho trovato per un po' più del doppio del prezzo di questo rimorchio che potevo ottenere un Burley spedito dalla Germania, quindi ho sostituito questo rimorchio. Questo rimorchio è convertibile in un carrello a mano ed è così che sarà usato d'ora in poi. Mi piace molto questo piccolo carrello di un rimorchio, e se non sei particolare su come ci si sente a trainare, soprattutto pesantemente caricato, è un bel design compatto che va bene ovunque. Originale: Nel giro di pochi minuti dal gonfiaggio delle gomme il perlina su un pneumatico si è staccato dal cerchio e la camera d'aria è esplosa. Ho messo un nuovo tubo, mi sono preoccupato di gonfiarlo completamente e ho dovuto regolare il pneumatico più volte per mantenere il tallone che toccasse il cerchio. Ho ordinato pneumatici di qualità, sperando che non sia il cerchio ad essere troppo piccolo. Detto questo, sembra ben costruito se forse sovracostruite. Il calcio da solo deve pesare qualche chilo e probabilmente lo taglierò. Tutto è acciaio saldato. Il cavalletto è per quando lo usi come carrello a mano, lo mantiene livellato quando lasci andare la maniglia. In realtà è costruito più come un carrello da giardino che puoi tirare con una bicicletta. Il mio Burley in alluminio era quasi senza peso. Probabilmente otterrò molto uso da questo però. Within a few minutes of inflating the tires the bead on one tire came off the rim and the inner tube exploded. I put a new tube in, care fully inflating it and had to adjust the tire several times to keep the bead touching the rim. I have ordered quality tires, hoping it is not the rim that is too small. That said, it seems well built if maybe over built. The kick stand alone must weigh a few kilograms and I will likely cut it off. Everything is welded steel. The kick stand is for when you use it as a hand cart, keeps it level when you let go of the handle. It actually is built more like a garden cart that you can pull with a bike. My aluminum Burley was nearly weightless. I will likely get a lot of use out of this one though.
De losse banden zijn naar tevredenheid gerepareerd. Nadat ik hem had gebruikt om verschillende ladingen te vervoeren, besloot ik dat de trekhaak gewoon te verliezen is, met een lading van welke aard dan ook, en hoe zwaarder de lading, hoe erger het is, de aanhanger beweegt constant op de trekhaak en je voelt het in de fiets. Het probleem is tweeledig. De plaats waar de trekhaak aan het frame van de aanhanger wordt bevestigd, zit erg los. De verbinding met de fiets is nog losser. Het komt erop neer dat de fiets met een stukje touw aan de fiets is vastgemaakt en heen en weer schuift, voortdurend duwend en dan plotseling aan de fiets trekkend. De op de fiets gemonteerde ontvangerpin vereiste enige aanpassing, zodat deze niet zou draaien en heen en weer zou bewegen onder de snelontgrendelingsklem. Het was te repareren. De veer tussen die pen en de trekhaak zit los in de trekhaak en de fitting aan het andere uiteinde van de veer die op de ontvanger schuift zit ook erg los. Deze trekhaak is heel gebruikelijk in Europa, ik heb er nog nooit een gebruikt, omdat ik alleen Burley Trailers heb gebruikt die hun eigen trekhaakontwerp gebruiken. Ik ontdekte dat ik voor iets meer dan het dubbele van de prijs van deze trailer een Burley vanuit Duitsland kon laten verzenden, dus heb ik deze trailer vervangen. Deze aanhangwagen is om te bouwen tot steekwagen en zal dus voortaan ook zo gebruikt worden. Ik hou echt van deze kleine dolly van een aanhangwagen, en als je niet zo kieskeurig bent over hoe het voelt om te trekken, vooral als het zwaar beladen is, is het een mooi compact ontwerp dat overal mee naartoe kan. Origineel: Binnen enkele minuten na het oppompen van de banden kwam de hiel van één band los van de velg en explodeerde de binnenband. Ik plaatste er een nieuwe binnenband in, zorgde ervoor dat ik hem volledig oppompte en moest de band verschillende keren afstellen om ervoor te zorgen dat de hiel de velg raakte. Ik heb kwaliteitsbanden besteld, in de hoop dat het niet de velg is die te klein is. Dat gezegd hebbende, het lijkt goed gebouwd, misschien zelfs overbouwd. De voorraad alleen al moet een paar kilo wegen en ik zal er waarschijnlijk in snijden. Alles is van gelast staal. De standaard is voor als je hem als steekwagen gebruikt, hij houdt hem waterpas als je de hendel loslaat. Het is eigenlijk meer gebouwd als een tuinkar die je met een fiets kunt trekken. Mijn aluminium Burley was bijna gewichtloos. Toch ga ik hier waarschijnlijk veel profijt van hebben. Binnen een paar minuten na het oppompen van de banden kwam de hiel van één band van de velg en explodeerde de binnenband. Ik heb er een nieuwe binnenband in gedaan, deze voorzichtig volledig opgepompt en moest de band verschillende keren afstellen om ervoor te zorgen dat de hiel de velg raakte. Ik heb kwaliteitsbanden besteld, in de hoop dat het niet de velg is die te klein is. Dat gezegd hebbende, het lijkt goed gebouwd, misschien zelfs overgebouwd. Alleen de standaard moet al een paar kilo wegen en die ga ik er waarschijnlijk afknippen. Alles is van gelast staal. De standaard is voor als je hem als handkar gebruikt, houdt hem waterpas als je de hendel loslaat. Het is eigenlijk meer gebouwd als een tuinkar die je met een fiets kunt trekken. Mijn aluminium Burley was bijna gewichtloos. Toch zal ik hier waarschijnlijk veel profijt van hebben.
Mi è arrivato con tutti gli accessori già montati sul palo di connessione con la bici. Meglio ancora!
Het werd geleverd met alle accessoires die al bij de fiets op de verbindingspaal waren gemonteerd. Nog beter!
parfaitement adapté
perfect geschikt
Buen articulo , aguanta mucho facil de montar aunque el sistema hace que se mueva un poco en marcha
Goed artikel, er kan veel in, eenvoudig te monteren, hoewel het systeem ervoor zorgt dat het tijdens het rijden een beetje beweegt.
Er funktioniert Der Zusammenbau des Anhängers ist selbsterklärend und innerhalb kürzester Zeit fertig. Die Nähte von dem Stoff sind nicht sehr stabil! Ansonsten macht das Teil einen sehr guten Eindruck. Beim ersten Einsatz wurde ein Großeinkauf eingeladen. Das hat der Anhänger super weg gesteckt. Für mich ist das Fahrverhalten ein wenig gewöhnungsbedürfdig. Das liegt an der Art der Anhängerkupplung. Mein alter Anhänger hatte keine Feder zwischen Fahrrad und Anhänger. Der neue schon. Man merkt beim beladenen Anhänger wie die Feder arbeitet und im ersten Moment kam mir das Fahrverhalten gerade bei sehr geringer Geschwindigkeit bzw. beim anfahren sehr instabil vor. Die Feder kann sich halt Längen und zusammen ziehen und das Fahrrad wird somit ein wenig beschleunigt und im nächsten Moment gebremst. Ist man erstmal unterwegs, und hat seine Reisegeschwindigkeit erreicht, legt sich das Gefühl auch recht schnell und der Anhänger liegt satt hinter dem Fahrrad. Generell fahre ich meine Anhänger mit ca 0,8-1bar Druck. Somit können die Reifen walken und ein springen wird vermieden. Es passt locker eine große klappbox in die Ladefläche. Wie gut der Anhänger wirklich ist wird sich in den nächsten 10 Jahren beweisen. Bisher bin ich zuversichtlich. Außer die Stoff tasche. Ich denke da muss bald der Schneider des Vertrauens nacharbeiten
Het werkt. Het in elkaar zetten van de trailer spreekt voor zich en kan in zeer korte tijd worden voltooid. De naden op de stof zijn niet erg stabiel! Verder maakt het onderdeel een zeer goede indruk. Tijdens de eerste opdracht werd een grote aankoop uitgenodigd. De trailer heeft dat heel goed afgehandeld. Voor mij is het rijgedrag even wennen. Dit is afhankelijk van het type trekhaak. Mijn oude aanhanger had geen veer tussen de fiets en de aanhanger. De nieuwe wel. Je merkt hoe de veer werkt als de aanhanger beladen is en in eerste instantie leek het rijgedrag mij erg onstabiel, vooral bij zeer lage snelheden of bij het wegrijden. De veer kan langer worden en samentrekken en de fiets wordt een beetje versneld en het volgende moment afgeremd. Als je eenmaal onderweg bent en je kruissnelheid hebt bereikt, verdwijnt het gevoel vrij snel en ligt de aanhanger stevig achter de fiets. Over het algemeen rijd ik met mijn aanhangwagens met een druk van ongeveer 0,8-1 bar. Hierdoor kunnen de banden buigen en voorkomen dat ze springen. In de laadruimte past gemakkelijk een grote vouwbak. Hoe goed de trailer werkelijk is, zal de komende 10 jaar blijken. Tot nu toe heb ik er vertrouwen in. Behalve het stoffen zakje. Ik denk dat een vertrouwde kleermaker binnenkort wat werk zal moeten doen
Gestern erhielt ich sehr zügig den bestellten Klarfit-Anhänger. Eigentlich eine geniale Konstruktion für einen leichten, kleinen Anhänger um auch die etwas größeren Einkäufe per Fahrrad nach Hause zu bringen. Er war auch schnell zusammengebaut. Nur noch die Reifen mussten aufgepumpt werden. Der erste Reifen lies sich mit der Fußpumpe erstmal nicht befüllen. An der nahe gelegen Tankstelle klappte es aber dann ... peng - der Schlauch war geplatzt. Bei zweiten Reifen funktionierte es dagegen anstandslos. Gestern gleich eine Email an den Verkäufer geschrieben ... Die Antwort steht noch aus. Da ich nicht nur aus Nachhaltigkeitsgründen alles wieder zurücksenden wollte, beschaffte ich mir heute einen Ersatzschlauch für 7,90 €. Ach ja, dan ist ja noch so ein Ding unterm Anhänger. Das soll wohl eine Stütze sein, falls der Anhänger abgestellt werden. Aber wie der sich ausklappen lässt, das ist ein Rätsel. Die hölzerne Ladefläche ist optisch (noch) sehr ansprechend. Nach ein paar Transportfahrten mit Getränkekisten wird sie aber nicht mehr so aussehen. Toll wäre eine Gummi-Antirutschmatte und dass auch aus Gründen der Ladungssicherung. Dennoch gefällt mir der Anhänger sehr gut. Preislich hätte eine Matte drin sein können. Mit den genannten Problemen ist das Preis-Leistungs-Verhältnis ausreichend.
Gisteren heb ik de bestelde Klarfit aanhanger zeer snel ontvangen. Eigenlijk een ingenieuze constructie voor een lichte, kleine aanhanger om de wat grotere aankopen op de fiets naar huis te brengen. Het was ook snel in elkaar gezet. Alleen de banden moesten worden opgepompt. De eerste band kon in eerste instantie niet gevuld worden met de voetpomp. Maar toen werkte het bij het nabijgelegen tankstation ... bang - de slang was gesprongen. Met de tweede band werkte het daarentegen probleemloos. Gisteren een e-mail naar de verkoper geschreven... Het antwoord is nog in behandeling. Omdat ik uit duurzaamheidsoverwegingen niet zomaar alles terug wilde sturen, heb ik vandaag voor €7,90 een vervangende tube gehaald. Oh ja, er is nog iets onder de trailer. Dat zou waarschijnlijk een steun moeten zijn als de aanhanger geparkeerd staat. Maar hoe het zich ontvouwt, is een raadsel. De houten laadruimte is visueel (nog steeds) zeer aantrekkelijk. Na enkele transportritten met kratten drank zal het er echter niet meer zo uitzien. Een rubberen antislipmat zou ideaal zijn, ook voor de ladingzekering. Desalniettemin vind ik de trailer erg goed. Prijstechnisch had er een matje bij mogen zitten. Met de genoemde problemen is de prijs-prestatieverhouding voldoende.
Ich habe die Holzfläche nochmals versiegelt, ein Anti-Rutschband aufgeklebt. Der unten angebrachte Ständer ist etwas unglücklich. Die Wendigkeit ist in Ordnung. Preis und Leistung sind okay.
Ik heb het houten oppervlak weer verzegeld en op antisliptape geplakt. De standaard die aan de onderkant is bevestigd, is een beetje jammer. De wendbaarheid is prima. Prijs en prestatie zijn in orde.
Schnell auf und abgebaut zum Transport. Läuft sehr leicht hinter Fahrrad und als Handwagen.
Snel gemonteerd en gedemonteerd voor transport. Rijdt heel gemakkelijk achter de fiets en als steekwagen.
Fast deliver, and Good quality of product, how I was expecting
Snelle levering en goede kwaliteit van het product, zoals ik had verwacht
Ließ sich einfach montieren. Ist absolut wertig und robust Ich bin sehr zufrieden.
Was makkelijk in elkaar te zetten. Is absoluut waardevol en robuust Ik ben zeer tevreden.
Ich habe mir diesen Anhänger bestellt, weil ich halt nur mit dem Fahrrad unterwegs bin und auch mal größere Sachen transportieren wollte. Das geht mit diesem Anhänger sehr gut, wenn man ihn „nackt“ benutzt, also ohne die Schale. Ich konnte damit schon einige längere Pakete transportieren. Man sollte halt passende Spanngurte benutzen.
Ik heb deze aanhanger besteld omdat ik alleen fiets en soms grotere dingen wilde vervoeren. Dit werkt heel goed met deze hanger als je hem "naakt" gebruikt, dus zonder de schelp. Ik heb er wat langere pakketten mee kunnen vervoeren. Er moeten geschikte banden worden gebruikt.
Das Paket kam mit DHL also somit einen Tag später als angekündigt. Kann keiner beeinflussen. Es war ohne sichtbare Schäden was schonmal gut war. Nach dem es dann geöffnet war musste festgestellt werden, dass der Transportschutz zwischen den Reifen und dem Holz etwas zu mager war so das es zu Druckstellen auf dem Holz gekommen ist welche ich nicht wirklich für der Rede wert halte. Aber es ist immer noch neu Ware also daher ️ . Hier an der Stelle einen freundlichen Hinweis an den Verkäufer. Dann musste ich feststellen das sich die Verleimung an einer Kante gelöst hat. Nichts desto trotz habe ich den Hänger aufgebaut und festgestellt, dass es ein (in dieser Preisklasse) gut durchdachter Hänger ist. Es vom Hänger zum Handwagen umstecken (leer) ging bei mir in weniger als 2 Minuten. Zudem finde ich das Ding super schick. Ich werde eh einige Modifikationen wie =Antirutsch, Stoßschutz und eine Lasierung vornehmen. Also Verkäufer kontaktiert. Welcher sich wirklich sehr kompetent und zuvorkommend zeigte. Daher der 5. Stern und meinen Dank an den Verkäufer. Kann sowohl den Hänger als auch den Händler empfehlen. Update: Hänger am Fahrrad geht echt gut. Ich war damit einkaufen. Beladen geht es besser als gehofft. Als Handwagen macht es Eindruck wenn man damit in den Supermarkt reingeht,seinen Einkauf auf den Hänger von Hänger auf das Band wieder Hänger und tschüss. Hingucker hatten wir auch schon die Bemerkungen wie cooles Teil, gute Idee begleitet haben.
Het pakket kwam dus een dag later met DHL dan aangekondigd. Kan niemand beïnvloeden. Er was geen zichtbare schade, dat was maar goed ook. Na openen moest worden vastgesteld dat de transportbescherming tussen de banden en het hout iets te dun was, waardoor er drukpunten op het hout zaten, die ik niet echt het vermelden waard vind. Maar het is nog nieuw, dus daarom ️ . Hier is een vriendelijk briefje aan de verkoper. Toen realiseerde ik me dat de lijm aan een rand los was gekomen. Desalniettemin heb ik de aanhanger opgesteld en geconstateerd dat het een goed doordachte aanhanger is (in deze prijsklasse). Het ombouwen van de aanhanger naar de steekwagen (leeg) kostte me minder dan 2 minuten. Verder vind ik het super schattig. Ik zal toch enkele aanpassingen maken zoals = antislip, schokbescherming en een glazuur. Dus contact opgenomen met verkoper. Die was echt heel bekwaam en beleefd. Vandaar de 5e ster en mijn dank aan de verkoper. Kan zowel de aanhanger als de dealer aanbevelen. Update: aanhanger op de fiets werkt echt goed. Ik ging ermee winkelen. Het laden gaat beter dan gehoopt. Als steekwagen maakt hij indruk als je er mee naar de supermarkt gaat, je aankoop op de aanhanger zet van de aanhanger naar de band weer en doei. We hadden al blikvangers als we de opmerkingen begeleidden zoals cool onderdeel, goed idee.
Ich habe den Anhänger jetzt 6 Monaten in Gebrauch und absolut zufrieden. Ich habe schon ständig in gebraucht und er hält alles aus. Habe schon 3 Kisten Getränke damit tranportier und er hält es aus. Wenn er leer ist klappern und scheppert er ein wenig aber das stört nicht. Gute Preis Leistung und sehr flexibel beim beladen da er keine ladebordwand hat.
Ik gebruik de aanhanger nu 6 maanden en ben absoluut tevreden. Ik heb het de hele tijd gebruikt en het kan alles hebben. Heb er al 3 kratten drank mee vervoerd en kan er tegen. Als hij leeg is rammelt en rammelt hij een beetje, maar daar heb je geen last van. Goede prijs-kwaliteitverhouding en zeer flexibel bij het laden omdat hij geen laadklep heeft.
Also verpackung ok, zusammenbau auch OK. je nach bedarf kannst Du das DING ausbauen, Leiste hinten Leiste vorne und nichts rutscht runter. Ein Antirutsch unterlegt und Du fährst wirklich sicher. ! Also mit 4 Eurokisten ( klein ) oder 2 Eurokisten groß bin ich schon unterwegs gewesen und 100% sicher gefahren. Die Kurven zu der Seite wo Du die Achse befestigt hast, solltest Du nicht so eng nehmen. Aber 100% sicheres Fahren als mit einem Lastenrad mit dicker Kiste. Selbst bei "vollgas" und "NOTBREMSE" bleibt der Hänger hinter Dir und überholt Dich nicht ! :-) Wenn Du dir den kaufst, wirst Du freude haben. Also gute Fahrt. Leider schläft nur der SERVICE wenn was ist, musst Du etwas ( viel ) Zeit mitbringen, da liegt ELEKTRONIK STAR-DE einiges anderen hinterher ! Du musst hartnäckig sein und nicht aufgeben ! Daher nur 4 Sterne , wäre der SERVICE BESSER, hätte ich für den HÄNGER 5 Sterne gegeben !
Dus verpakking ok, montage ook ok. Afhankelijk van uw behoeften kunt u de DING uitbreiden, balk aan de achterkant balk aan de voorkant en er glijdt niets naar beneden. Een antislip ondertapijt en je rijdt echt veilig. ! Dus met 4 eurobakken (klein) of 2 eurobakken groot ben ik al op pad geweest en 100% veilig gereden. Je moet de bochten niet nemen naar de kant waar je de as zo strak hebt vastgemaakt. Maar 100% veiliger rijden dan met een bakfiets met grote bak. Zelfs met "volgas" en "NOODREM" blijft de aanhanger achter u en haalt u niet in! :-) Als je het koopt, zul je gelukkig zijn. Dus goede reis. Helaas slaapt alleen de SERVICE als er iets gebeurt, je moet wat (veel) tijd meenemen, ELEKTRONIK STAR-DE loopt achter op sommige anderen! Je moet volhardend zijn en niet opgeven! Daarom slechts 4 sterren, als de SERVICE BETER was geweest, had ik de HANGER 5 sterren gegeven!
Ein guter Fahrradanhänger der nach kleinen Modifikationen ein lange Haltbarkeit verspricht. Nach dem Kauf wurden alle Schrauben gegen Edelstahlvarianten ausgetauscht. Zudem wurden die Enden der Federn mit Schrumpfschlauch versehen. Nach drei Wochen Ostsee Urlaub ist die Funktion einwandfrei. Nichts quitscht, klappert oder gibt irgendwelche Geräusche von sich. Der Metallrohrrahmen ist gut zur Befestigung von Befestigungsgummis geeignet. Wir haben täglich ein SUP, Strandmuschel, Sonnenschirm, Windschutz, Handtücher, Getränke und diverse Spielsachen mit ihm transportiert. Fazit: empfehlenswert! Ich würde ihn immer wieder kaufen. P.S. bei der Holzvariante empfehle ich schlicht und ergreifend eine Lackierung nach Lieferung.
Een goede fietskar die na kleine aanpassingen een lange levensduur belooft. Na aanschaf zijn alle schroeven ingeruild voor RVS varianten. Daarnaast werden de uiteinden van de veren voorzien van krimpkous. Na drie weken vakantie in de Baltische Zee is de functie perfect. Niets piept, rammelt of maakt enig geluid. Het buisvormige metalen frame is zeer geschikt voor het bevestigen van bevestigingsrubbers. We vervoerden elke dag een SUP, strandschelp, parasol, windscherm, handdoeken, drankjes en divers speelgoed met hem. Conclusie: aanrader! Ik zou hem keer op keer kopen. PS bij de houtvariant raad ik gewoon aan om deze na oplevering te verven.
Holz und Metall zu einem praktischen und alltagstauglich Design verbunden. Preisleistung sehr gut. Verhältnismäßig leicht und stabil, schnell aufgebaut und die Kupplung ist sehr dezent am Fahrrad angebracht auch wenn der Anhänger nicht angebracht ist. Drei Punkte die man beachten sollte sind die etwas schlechte Umdrehung der Räder (durch das schnell fix System) Die Holzauflage alleine biete keinen wegrutschschutz nach hinten sowie auslaufschutz zur Seite, was manchmal zum Kontakt des Gepäcks mit den Rädern verursacht. Abhilfe schaft da eine Tasche oder die mitgelieferten Spanngurte
Hout en metaal gecombineerd in een praktisch en alledaags design. Prijs/aanbieding: Zeer goed. Relatief licht en stabiel, snel op te zetten en de trekhaak is heel discreet aan de fiets bevestigd, ook als de aanhanger niet is aangekoppeld. Drie aandachtspunten zijn de wat slechte draaiing van de wielen (door het quick fix systeem) De houten pad alleen biedt geen bescherming tegen naar achteren wegglijden of zijwaarts lekken waardoor de bagage soms in aanraking komt met de wielen. Een tas of de bijgeleverde riemen kunnen helpen
Anhänger: Der Anhänger ist schick, aber das Holz ist weich und ein Eck war bei mir beschädigt. Die Ware liegt quasi ungeschützt in einem Karton. Abgesehen davon, dass man das Holz noch behandeln sollte und Rücklichter vorgeschrieben sind, die man noch organisieren muss, bin ich eigentlich zufrieden. Er läuft ohne Klappern hinterher, soweit man das ohne Federung erwarten kann und man kann ihn leicht zerlegen/verstauen/transportieren. Aber die Zurrgurte, die Tasche, enge Kurven und den Deichsel wechseln. Na ja! Zum Händler komme ich dann auch noch. Die Zurrgurte sind umständlich und man müsste bei kleineren Transporten die überlangen Dinger irgendwo verstauen, dass sie nicht in die Speichen kommen. Schön, daß sie dabei sind, aber wirklich praktisch sieht anders aus. Die Zubehörtasche dagegen scheint ja ideal zu sein, aber auch diese ist nicht so praktisch, wie man denkt. Sie ist labbelig und bleibt von alleine nicht einmal stehen, sodass auch hier immer eingerollt werden muss, man sollte davor die beiden Henkel auch noch mit einem Klettverschluss zusammen machen und die Henkel dann gleich mit der Tasche zusammen einrollen, sodass die Henkel nicht irgendwo noch in die Speichen geraten. Es hängt sonst einfach überall etwas herunter. Die eingerollte "Wurst" wird dann nicht wie bei einem Seesack, wo beide Enden zusammengeklippt werden, verschlossen, sondern jedes Ende wird nach unten mit einem eigenen Klipp fixiert. Also wenn man etwas aus der Tasche holen will, muss man erst einmal beide Klipps öffnen, (geht einhändig nicht, da sie noch gesichert sind, also umständlich), dann wird aufgerollt, dann werden die Henkel auseinander gemacht und dann hat man erst Zugriff. Deutlich umständlicher als ich es mir vorgestellt hatte. Zudem die Tasche dann nicht einmal offen stehen bleibt, sondern völlig kraftlos in sich zusammensackt, auch hier hatte ich die Vorstellung, dass ich zum Beispiel einkaufen gehen könnte und die freistehende Tasche einfach füllen oder entleeren könnte. Selbst wenn man sie so halb zum Stehen bekäme, würden die Henkel sich wieder frei baumelnd um die Räder wickeln. Es geht einfach nicht, Punkt. ... und das Be- und Entladen wird auch zum Gefummel. Bei engen Kurven habe ich direkt in den ersten 10 min schon zweimal gemerkt, dass ich Rechtskurven nur mit begrenztem Radius fahren kann, da sonst der Deichsel gegen mein Hinterrad läuft. Ich habe ein 27.5 Zoll-Rad, aber das würde auch bestimmt mit einem 26 Zoll passieren. Man denkt, dass es nicht so häufig vorkommt, aber alleine heute ist das vier mal passiert. Mit dem Fahrrad ist man eben doch extrem wendig und mit meinem Kinderanhänger ist das zum Beispiel nie passiert. Ist kein Beinbruch, aber auch nicht ideal. Den Deichsel in die andere Position zu wechseln hatte ich mir ebenfalls einfacher erhofft. Meine Idee war, daß ich mit diesem Anhänger zum Einkaufen fahre, dann zum Handwagen umbaue, also direkt im Geschäft belade und anschließend natürlich wieder mit dem Fahrrad nachhause fahre. Für den Umbau liegt man dann aber auf dem Supermarktparkplatz und versucht die Bolzen in die Löcher zu bekommen. Das ist ein Geduldsspiel und hätte mit einer Führung des Deichsels deutlich erleichtert werden können. Wenn man eben nicht alles selber macht. :-) Auch kein Beinbruch, aber wieder nicht so praktisch, wie man sich das vorstellt und so geht überall ein bisschen Alltagsnutzen verloren und man ist gespannt, wie viel man am Schluss dann tatsächlich mit dem Anhänger einkaufen geht. Es wäre ja eigentlich auch noch eine tolle Vorstellung gewesen, wenn man zuhause in der Tiefgarage dann wieder auf Handwagen umbaut, in den Lift geht und seinen Einkauf vom Supermarkt ohne einmal umladen in der Wohnung hat. Wäre doch super, aber ich glaube, dass ich noch nicht einmal zum Einkaufen umbauen werde. Ist einfach zu umständlich. Vielleicht geht ja noch einer mit Grips an die Version 2.0. :-) Fazit: Wer das Holz noch behandeln und Rücklichter organisieren will, keine enge Rechtskurven fahren möchte und nicht unbedingt den Anhänger zum Einkaufen, oder häufigen Öffnen und Verschliessen möchte, auch wer nicht häufig etwas neu verzurren, sondern eher belädt und dann längere Strecken fährt, der bekommt ein schickes Ding, das ganz gut hinterläuft (hat aber natürlich keine Federung) und das praktisch verstaut oder auch transportiert werden kann. Wer den Anhänger im Urlaub oder am Zweitwohnsitz braucht, möchte natürlich einen leichten und kompakten Anhänger. Das kann der Anhänger wiederum wirklich gut. Händler: Beim Händler Chal-Tec oder auch Elektronik irgendwas, er firmiert unter verschiedenen Namen, werde ich allerdings nicht mehr bestellen. Der Anhänger lag ungeschützt einfach in einem Karton und ein Eck war beschädigt. Da der Karton nicht beschädigt war, gehe ich davon aus, daß der Händler beschädigte Ware verschickt hat. Man kann es ja mal probieren und siehe da, es hat auch noch funktioniert, weil ich den Anhänger für den Urlaub eingeplant hatte und anscheinend den letzten vor Ausverkauf bekommen habe. Hätte es noch einen zweiten irgendwo gegeben, wäre dieser zurückgegangen. Aber so war ich fast gezwungen, den beschädigten zu behalten. Dass der Anhänger ausverkauft war, habe ich aber erst gemerkt, als ich woanders bestellen wollte und hat mit dem schlechten Service erst einmal nichts zu tun. Der Händler hat weder auf die E-Mail über Amazon, noch auf die 2 Mails an seine Firmenadresse bzgl. eines Rabattes wegen der Beschädigung reagiert. Auch telefonisch war er nicht erreichbar, da er sich einen völlig überlasteten Telefonservice gebucht hat. Man klickt sich erst einmal durch einen Automaten, bis man dann ewig in der Warteschleife hängt. Null Service. Die simple Rücksendung hätte aber funktioniert, Amazon sei Dank! Also wenn jemand den Anhänger mit seinen kleinen Vor- und Nachteilen kaufen will, dann vielleicht lieber bei einem Händler, der sich auch professionell verhält.
Hanger: De hanger is mooi, maar het hout is zacht en ik had een beschadigde hoek. De goederen zitten bijna onbeschermd in een doos. Afgezien van het feit dat het hout nog behandeld moet worden en achterlichten verplicht zijn, die nog georganiseerd moeten worden, ben ik eigenlijk tevreden. Hij volgt zonder te rammelen zo ver als men kan verwachten zonder ophanging en hij is gemakkelijk te demonteren/op te bergen/te vervoeren. Maar de spanbanden, de tas, krappe bochten en de dissel veranderen. Ach ja! Dan ga ik naar de dealer. De spanbanden zijn omslachtig en voor kleinere transporten zou je de te lange dingen ergens moeten opbergen zodat ze niet tussen de spaken blijven haken. Leuk dat ze er zijn, maar echt praktische dingen zien er anders uit. De accessoiretas daarentegen lijkt ideaal, maar is niet zo praktisch als je zou denken. Hij is slap en staat niet eens uit zichzelf, dus je moet hem altijd oprollen, je moet ook vooraf de twee hengsels met klittenband aan elkaar verbinden en dan samen met de tas oprollen zodat de hengsels niet vast komen te zitten ergens vastzitten, vermoedden de spaken. Anders hangt er gewoon overal iets naar beneden. De opgerolde "worst" wordt dan niet zoals een plunjezak gesloten, waarbij beide uiteinden aan elkaar worden geklikt, maar elk uiteinde wordt aan de onderkant vastgezet met een eigen clip. Dus als je iets uit de tas wilt halen, moet je eerst beide clips openen (kan niet met één hand omdat ze nog vastzitten, zo onhandig), dan wordt het opgerold, dan worden de hengsels losgemaakt en dan kun je heeft toegang. Veel ingewikkelder dan ik me had voorgesteld. Bovendien blijft de tas niet eens openstaan, maar zakt hij volledig machteloos in elkaar.Ook hier had ik het idee dat ik bijvoorbeeld kon gaan winkelen en de vrijstaande tas gewoon kon vullen of legen. Zelfs als je ze tot halverwege zou kunnen laten stoppen, zouden de handvatten zich opnieuw rond de wielen wikkelen en vrij bungelen. Het werkt gewoon niet, punt. ... en laden en lossen wordt een rommeltje. In krappe bochten merkte ik in de eerste 10 minuten twee keer dat ik alleen rechtse bochten met een beperkte radius kan nemen, anders zou de dissel mijn achterwiel raken. Ik heb een wiel van 27,5 inch, maar dat zou zeker gebeuren met een wiel van 26 inch. Je zou denken dat het niet zo vaak gebeurt, maar vandaag alleen al is het vier keer gebeurd. Met een fiets ben je enorm wendbaar en dat is bijvoorbeeld met mijn kinderaanhanger nog nooit gebeurd. Het is geen gebroken been, maar ook niet ideaal. Ik had ook gehoopt dat het makkelijker zou zijn om de stuurkolom in de andere stand te zetten. Mijn idee was dat ik met deze aanhanger boodschappen zou gaan doen, hem dan ombouwen tot handkar, d.w.z. direct in de winkel laden en dan natuurlijk weer naar huis fietsen. Maar voor de ombouw lig je op de parkeerplaats van de supermarkt en probeer je de bouten in de gaten te krijgen. Dit is een spel van geduld en had veel gemakkelijker kunnen worden gemaakt door de dissel te geleiden. Als je niet alles zelf doet. :-) Ook geen gebroken poot, maar ook weer niet zo praktisch als je zou denken en zo gaat overal een beetje van alledaags gebruik verloren en ben je benieuwd hoeveel je uiteindelijk met de aanhanger gaat winkelen. Het zou eigenlijk een geweldig idee zijn geweest als je thuis in de ondergrondse parkeergarage weer terugging naar handkarretjes, de lift inging en je supermarkt boodschappen in je appartement had laten doen zonder hem opnieuw te hoeven laden. Het zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat ik het nog zal ombouwen om te winkelen. Het is gewoon te omslachtig. Misschien gaat iemand met hersens naar versie 2.0. :-) Conclusie: Als je toch het hout wilt behandelen en achterlichten wilt organiseren, geen krappe bochten naar rechts wilt rijden en de aanhanger niet per se wilt gebruiken om boodschappen te doen, of vaak wilt openen en sluiten, ook als je sjort niet vaak iets nieuws, maar laadt het liever op en maakt dan langere afstanden ritten, dan krijgt hij een mooi ding dat best goed achter loopt (maar uiteraard geen vering heeft) en dat praktisch opgeborgen of vervoerd kan worden. Wie de aanhanger op vakantie of bij een tweede huis nodig heeft, wil natuurlijk een lichte en compacte aanhanger. De trailer kan dat heel goed. Dealer: Iets van de dealer Chal-Tec of Electronics, hij opereert onder andere namen, maar ik zal niet nog een keer bestellen. De hanger lag gewoon onbeschermd in een doos en een hoekje was beschadigd. Aangezien de doos niet beschadigd was, neem ik aan dat de verkoper beschadigde goederen heeft verzonden. Je kunt het proberen en zie, het werkte nog steeds omdat ik de trailer voor mijn vakantie had gepland en blijkbaar de laatste kreeg voordat deze uitverkocht was. Als er ergens een tweede was geweest, was die teruggegaan. Maar ik was dus bijna gedwongen om de beschadigde te houden. Ik merkte pas dat de trailer uitverkocht was toen ik ergens anders wilde bestellen en dat heeft niets met de slechte service te maken. De winkelier reageerde niet op de e-mail via Amazon en ook niet op de 2 e-mails naar zijn bedrijfsadres over korting vanwege de schade. Ook telefonisch was hij niet bereikbaar, omdat hij een totaal overbelaste telefoondienst had geboekt. Je klikt eerst door een machine, totdat je voor altijd in de rij staat te wachten. Geen service. De eenvoudige retourzending zou hebben gewerkt, dankzij Amazon! Dus als iemand de aanhangwagen met zijn kleine voor- en nadelen wil kopen, dan is het misschien beter om naar een dealer te gaan die zich ook professioneel gedraagt.
Habe den Anhänger als Einkaufshilfe mit dem Fahrrad bestellt und beim Baumarkt eine Alukiste dazugekauft. Die Alukiste konnte ich super mit den hier mitgelieferten Spanngurten befestigen. Eine dünne Antirutschmatte darunter und der Anhänger tut was er soll. Wenn man alles schön festzurrt, läuft der Wagen leise wie ein Kätzchen, kein lautes Rattern oder Klappern zu hören. Ich fahre jedoch immer auf Teer oder feinem Schotter; wer auf Kopfsteinpflaster fährt und über einen lauten Anhänger lamentiert, der sollte sich vielleicht überlegen, ob der Anspruch für einen Fahrradanhänger womöglich ein wenig hoch ist. Die Räder sind leicht zu (de)-montieren und auch die Stütze funktioniert super (man muss sie allerdings zunächst umstecken, damit sie einsatzbereit ist). Ich habe den Anhänger zwar erst wenige Monate, aber bisher habe ich noch kein Problem gehabt. zur Lieferung: Die Verpackung des Anhängers ist leider nicht hinreichend durchdacht. Die Verpackung war sehr kaputt und die Achsen der Räder haben den Karton durchschlagen. Leider war auch ein wenig Holz an einer Kante des Hängers abgeplatzt. Nach kurzem Kontakt mit dem Kundenservice gab es eine angemessene Entschädigung, mit der ich den Schaden einfach selbst repariert konnte. Bisher habe ich vermieden, bei Regen zu fahren, ich glaube, dass das dem Anhänger auf lange Sicht nicht gut tut. Kann sein, dass er das ohne Probleme aushält, aber ich geh sowieso nicht einkaufen wenn es in Strömen regnet, also was solls. Zum Design gibts natürlich auch ein klares TOP! Wurde schon mehrmals von Fremden angesprochen, wo ich denn den tollen Anhänger her habe. Alles in Allem also 5 Sterne, habe nichts bereut. nur werde ich womöglich bald die Alukiste durch eine noch größere ersetzen.
Ik bestelde de aanhanger als boodschappenhulp bij de fiets en kocht een aluminium bak bij de bouwmarkt. Ik heb de aluminium doos kunnen vastmaken met de hier meegeleverde spanbanden. Een dun antislipmatje eronder en de aanhanger doet wat hij moet doen. Als je alles goed vastbindt rijdt de auto als een katje, geen harde rammeltjes of rateltjes te horen. Ik rijd echter altijd op teer of fijn grind; Iedereen die op kasseien rijdt en klaagt over een luidruchtige aanhanger, moet misschien overwegen of de eisen aan een fietsaanhanger niet wat hoog zijn. De wielen zijn eenvoudig te (de)monteren en de druppelaar werkt ook prima (hoewel je hem wel moet verplaatsen voordat hij klaar is voor gebruik). Ik heb de trailer nog maar een paar maanden, maar tot nu toe geen problemen gehad. Over de levering: De verpakking van de aanhanger is helaas niet voldoende doordacht. De verpakking was erg kapot en de assen van de wielen sloegen door de doos. Helaas was een deel van het hout aan een rand van de hanger ook afgebroken. Na een kort contact met de klantenservice was er een redelijke vergoeding, waarmee ik de schade eenvoudig zelf kon herstellen. Tot nu toe heb ik het rijden in de regen vermeden, ik denk dat dat op de lange termijn niet goed is voor de trailer. Hij kan er misschien zonder problemen tegen, maar ik ga toch niet winkelen als het regent, dus wat maakt het uit. Natuurlijk is er ook een duidelijke TOP voor het ontwerp! Is al meerdere keren door vreemden gevraagd waar ik de geweldige trailer vandaan heb. Dus al met al 5 sterren, ik heb er geen spijt van. alleen zal ik waarschijnlijk binnenkort de aluminium bak vervangen door een nog grotere.
stabil und robuster Anhänger, Räder eiern minimal und sind abnehmbar, was mich persönlicher am meisten stört ist die klappernde Feder an der Zugdeichsel die wenn der Anhänger maximal beladen am Limit ist und sich auseinander und dann wieder zusammen zieht.....schaukelt sehr und ist sehr nervig beim fahren
Stabiele en robuuste aanhangwagen, wielen wiebelen minimaal en zijn afneembaar, wat mij persoonlijk het meest stoort is de ratelende veer op de dissel, die als de aanhangwagen tot het uiterste beladen is en uit elkaar trekt en dan weer in elkaar ..... schommelt een veel en is erg vervelend tijdens het rijden
Sind Größe genug für 2 Kisten und seht aus als es ist nicht überlässtet. Hat kein Federung, und ich habe schon gewusst. Ist leicht, man kann es durch ein tur zum Keller tragen. Den schweißen sind nich hoch Qualität aber sollte halten.
Zijn groot genoeg voor 2 dozen en ziet eruit alsof het niet links is. Heeft geen schorsing, en dat wist ik al. Is licht, dan kun je hem door een deur naar het souterrain dragen. De lasnaden zijn niet van hoge kwaliteit, maar moeten standhouden.
Schön verarbeitet. Wird für Getränkekisten genutzt.vielleicht könnte man noch eine rutschhämmende Unterlage installieren.
Prachtig verwerkt. Gebruikt voor drankkratten.Misschien kunt u een anti-slip pad installeren.
Ich habe das Modell blau/schwarz, nicht Holz/schwarz. Wegen der großen Unterschiede ist unverständlich, dass Amazon die Rezensionen für beide Modelle durcheinander mischt. (1) Lieferchaos: Auf Amazon "auf Lager", in eigenem Shop "nicht lieferbar". Bestellbestätigung nennt Lieferzeit 5 Wochen, 1 Woche später korrigiert auf "kommt übermorgen". Kam dann tatsächlich. Der Verkäufer ist offensichtlich selbst Opfer seines Lieferanten und wohl unschuldig an dem Chaos. (2) Enormer Preisanstieg: Mein Preis Mitte März war noch 125 € (Modell blau/schwarz) bzw. 140 € (Holz). Aber auch der aktuelle Preis Mitte April (187 € Holz; blau/schwarz scheint gar nicht lieferbar) ist noch fair; einen vergleichbaren Anhänger in deutlich schlechterer Herstellungsqualität habe ich für 280 € im örtlichen Fachhandel gesehen. (3) Preiswerte Reflektoren liegen bei, lassen sich aber beim Modell blau/schwarz nur so anbringen, dass man den Anhänger nicht mehr aufs Heck stellen kann, um bequem die Räder abzumontieren. Ich habe mit zusätzlichen Plastikteilen und Schrauben die Reflektoren neben den Aufbau hinter die Räder versetzt, wie man es auf den Fotos vom Holzmodell sieht, jetzt erfüllt der Anhänger voll und ganz meine Anforderungen. (4) Natürlich haben die beweglichen Teile, z. B. die eingesteckten Räder, etwas Spiel (was andere Rezensenten monieren), aber das bleibt völlig im Rahmen. Getränkekisten, Klappboxen usw sollte man immer mit einem Spanngurt sichern, den man einmal ganz um Anhänger und Ladung herum führt, dann klappert es auch nicht mehr so. (3m-Gurte haben die passende Länge.)
Ik heb het blauw/zwarte model, niet hout/zwart. Vanwege de grote verschillen is het onbegrijpelijk dat Amazon de reviews voor beide modellen door elkaar haalt. (1) Leveringschaos: "Op voorraad" bij Amazon, "Niet beschikbaar" in onze eigen winkel. Op de orderbevestiging staat levertijd 5 weken, 1 week later gecorrigeerd naar "overmorgen in huis". Toen kwam het eigenlijk. De verkoper is uiteraard zelf slachtoffer van zijn leverancier en waarschijnlijk onschuldig in de chaos. (2) Enorme prijsverhoging: Mijn prijs was half maart €125 (blauw/zwart model) of €140 (hout). Maar de huidige prijs medio april (187 € hout; blauw/zwart lijkt niet leverbaar) is nog redelijk; Ik zag een vergelijkbare aanhangwagen met een veel slechtere fabricagekwaliteit voor € 280,- in een plaatselijke speciaalzaak. (3) Goedkope reflectoren worden meegeleverd, maar kunnen alleen op het blauw/zwarte model zo worden bevestigd dat de aanhanger niet meer op zijn rug kan worden gezet om de wielen gemakkelijk te verwijderen. Ik heb de reflectoren naast de carrosserie achter de wielen verplaatst met extra kunststof onderdelen en schroeven, zoals je kunt zien op de foto's van het houten model, nu voldoet de aanhanger volledig aan mijn eisen. (4) Natuurlijk zijn de bewegende delen, b.v. B. de geplaatste wielen, wat speling (waar andere recensenten over klaagden), maar dat is volledig binnen de perken. Drankkratten, vouwboxen e.d. dienen altijd vastgezet te worden met een spanband, die u eenmalig om de aanhanger heen leidt en laadt, zodat deze minder rammelt. (Banden van 3 m hebben de juiste lengte.)
Sehr einfach zusammenzubauen und auch anzubringen am Fahrrad. Der Wechsel von Anhänger zu Handwagen gestaltet sich auch relativ leicht und ohne Werkzeug. Für den Gebrauch als Handwagen ist die Position der Stange allerdings etwas ungünstig, bzw. die Länge nicht gänzlich ausreichend, da man sich damit schnell in die Fersen fahren kann. Ansonsten sehr praktisch zum Transport von z.B. schweren Einkäufen und bisher macht der Anhänger auch einen robusten und stabilen Eindruck, ist allerdings auch erst wenige Wochen in Gebrauch. Die Langlebigkeit muss sich daher noch herausstellen.
Zeer eenvoudig te monteren en ook aan de fiets te bevestigen. Ook de ombouw van een aanhanger naar een steekwagen is relatief eenvoudig en er is geen gereedschap voor nodig. Voor gebruik als handkar is de stand van de stang echter wat ongunstig, of is de lengte niet helemaal voldoende, daar je er snel mee op de hak kunt raken. Verder erg praktisch voor het vervoeren van bijvoorbeeld zware aankopen en tot nu toe heeft de aanhanger ook een robuuste en stabiele indruk gemaakt, hoewel hij pas een paar weken in gebruik is. Dus de levensduur valt nog te bezien.
Soooo... Also zunächst der Gesamteindruck: Also mir gefällt der Anhänger. Technisches: Die Reifen sind Noname aber nicht schlecht und mit Reflektor. Die Felgen sind komplett aus Stahl (schwer). Die Achsen ebenfalls, ø 12,6 mit Wellensicherungsring arretiert. Die Achsführung aus Kunstoff hat ø 12,8mm, hat also für einen Mechaniker ne Menge Spiel, geht aber irgendwie. Die Deichsel ist satt Sitzend am Anhänger, lappert an der Verbindung Fahrrad-Anhänger aber gehörig rum. Kupplungszapfen/Deichsel ø 13,3mm auf 14mm, das ist eindeutig zu viel und hat den einen Stern gekostet. Sehr positiv, in der Annahme das Hängerchen kommt aus China, ist der Fertigungszustand. Schweißnähte super alles Entgratet wo man hinkommt und sieht zudem noch gut aus. Das Holz ist Lackiert (werde es dennoch noch einmal mit Yachtlack streichen), es wurden DIN 7991 M6 Güte 10.9 galvanisch verzinkt genommen. Das ist weit besser als V2A (Edelstahl) Schrauben die nur eine Güte von rund 8 erreichen auch ist eine Zinkschicht beim Einschrauben in Ferritschem Material besser als V2A oder V4A. Umbau von Fahrradanhänger auf Handkarren... naja, mal schnell beim Einkaufen... eher nicht... dauert schon bissi^^ Bin froh mich für dieses Modell entschieden zu haben.
Zoooo... Dus eerst de algemene indruk: ik hou van de trailer. Technisch: De banden zijn naamloos maar niet slecht en met reflectoren. De velgen zijn allemaal van staal (zwaar). De assen ook, ø 12,6 geborgd met een asborgring. De kunststof asgeleider heeft een diameter van 12,8 mm, dus er is veel speling voor een monteur, maar op de een of andere manier werkt het. De dissel zit strak op de aanhanger, maar rammelt bij de fiets-aanhanger aansluiting. Koppelpen/trekstang ø 13,3 mm naar 14 mm, dat is duidelijk te veel en kost een ster. Zeer positief, ervan uitgaande dat het hangertje uit China komt, is de staat van fabricage. Las super alles ontbraamd waar je ook komt en ziet er ook nog eens goed uit. Het hout is gelakt (ik zal het nog een keer schilderen met jachtlak), DIN 7991 M6 kwaliteit 10.9 is verzinkt. Dit is veel beter dan V2A (RVS) schroeven, die slechts een kwaliteit halen van rond de 8. Een zinklaagje bij het schroeven in ferritisch materiaal is ook beter dan V2A of V4A. Ombouw van fietsaanhanger naar handkar... nou ja, snel boodschappen doen... liever niet... kost wat moeite ^^ Ik ben blij dat ik voor dit model heb gekozen.
LATI POSITIVI -PRATICO: Facile da montare e smontare. Si monta e smonta senza attrezzi. Le ruote sono a incastro rapido. Il timone si chiude tramite i 2 ganci che si vedono nelle foto. Unico problema un po' difficile allineare il primo buco per far passare il primo gancio, ma il secondo è già più facile. Molto utile anche il cavalletto che lo lascia in piedi, anche se la parte che poggia per terra è di ferro (io l'ho rivestita con un po' di nastro adesivo). Inoltre, sia la copertura del telaio che quella superiore azzurra si montano e smontano con del velcro, abbastanza pratico ma non velocissimo. -VERSATILE: Può essere utilizzato sia nella posizione rimorchio per bici che in quella per il traino a mano. Se siete persone alte da 180cm in su, troverete il timone un po' basso per il traino a mano, ma se non dovete fare i chilometri va più che bene. Trainarlo a mano o comunque togliere o cambiare posizione al timone è molto utile per ridurne le dimensioni, quindi per portare oggetti pesanti anche dentro ascensori, ecc. Inoltre rimuovendo la copertura del telaio, si possono caricare oggetti anche fuori sagoma, come nel caso di una piccola bicicletta (foto). -ROBUSTO: Peso massimo supportato 40Kg. Il telaio è bello massimo, ben saldato e robusto nell'utilizzo. Non ho mai testato la capacità a pieno carico, ma non mi preoccuperei se dovessi. Unico neo i ganci del timone ballano leggermente essendo tutto senza viti, e fanno leggermente rumore. -QUALITA': Il design è chiaramente molto curato. Moderno, nero, con strisce catarifrangenti sulle gomme. L'impugnatura del timone presenta un morbido rivestimento. L'attacco della camera d'aria è di tipo grosso (come quello delle auto). Il timone ha una curvatura tale che mantiene il rimorchio perfettamente al centro rispetto alla bici. LATI NEGATIVI -MANCA UN SUPPORTO ANTERIORE E POSTERIORE: Come si vede dalle foto, il telaio presenta sponde in metallo solo lateralmente. Non è un problema per caricare merce grande e ben salda (tappeto antiscivolo e possibilità di legare cinghie al telaio). Ma può destare qualche dubbio nel caso di piccoli oggetti pesanti che potrebbero rotolare (avanti in discesa/frenata, indietro in salita/accelerazione). La copertura del telaio presenta dei supporti davanti e dietro che di fatto all'interno sono come dei "cartoni" in plastica. Sono parti flessibili e fragili che possono essere piegate o addirittura rotte se caricate oggetti sfusi che possono muoversi rotolando. -SUPPORTO CATARIFRANGENTI: Nelle foto vedete montati a volte 1 solo catarifrangente. Il motivo è che quando viene tenuta la copertura del telaio, la stessa va contro i supporti dei catarifrangenti e li piega verso il basso, rendendoli quasi inutili. Non si danneggia nulla, semplicemente ruotano puntando verso per terra di 45 gradi circa. Se invece vengono montati senza copertura, a telaio nudo, non c'è nessun problema. Ma di solito questa configurazione viene usata per oggetti sporgenti, e i catarifrangenti in tal caso andrebbero comunque tolti. Nel caso della piccola bici (foto), avrei anche potuto tenerli. -SUPPORTO MAX 26" RUOTA: Attenzione! Non viene specificato nulla a riguardo, ma il timone ho una stretta curvatura e una lunghezza tale, che permette di fare le curve strette solo con bici da 26" di ruota. Tecnicamente può anche essere attaccato a ruote superiori, ma in curva non riuscirete a curvare a destra fino in fondo. Fino a 27,5" penso sia ancora utilizzabile curvando poco, oltre sconsiglio fortemente. Avendo una MTB 29" purtroppo non posso attaccarlo. IN CONCLUSIONE Lo consiglio a chi carica grandi carichi, anche a mano e pesanti. Pacchi, scatole, cose da portare in discarica, chi deve legare il carico con cinghie, eventualmente anche la spesa. Lo sconsiglio a chi vuole spesso portare merce sfusa, chi fa spesso la spesa, in tal caso sceglierei un rimorchio con 4 sponde leggermente più alte. In ogni caso è un prodotto più che valido, ha caratteristiche uniche che non sono riuscito a trovare altrove, ma appunto ha anche diversi difetti, a voi la scelta. PAGATO 129€ a maggio 2021 (prezzo consigliato non oltre i 140€).
POSITIEVE ZIJDEN -PRAKTISCH: Eenvoudig te monteren en demonteren. Het kan zonder gereedschap worden gemonteerd en gedemonteerd. De wielen zijn snel te monteren. De dissel sluit met behulp van de 2 haken die op de foto's te zien zijn. Het enige probleem is dat het een beetje moeilijk is om het eerste gat uit te lijnen om de eerste haak er doorheen te laten, maar de tweede is al gemakkelijker. De ezel die hem laat staan is ook erg handig, ook al is het deel dat op de grond rust van ijzer (ik heb er een stukje plakband overheen geplakt). Bovendien kunnen zowel de frameafdekking als de blauwe bovenafdekking met klittenband worden gemonteerd en gedemonteerd, wat best praktisch is, maar niet erg snel. -VEELZIJDIG: Kan zowel in de fietskar- als in de trekpositie worden gebruikt. Als je langer bent dan 180 cm of meer, zul je het roer wat laag vinden om met de hand te slepen, maar als je geen kilometers hoeft af te leggen, is dat meer dan prima. Het met de hand slepen of in ieder geval het verwijderen of veranderen van de positie van het roer is erg handig om de afmetingen ervan te verkleinen, dus voor het dragen van zware voorwerpen, zelfs in liften, enz. Bovendien is het door het verwijderen van de frameafdekking mogelijk om zelfs vervormde voorwerpen te laden, zoals in het geval van een kleine fiets (foto). -ROBUUST: Maximaal ondersteund gewicht 40 kg. Het frame is mooi, goed gelast en stevig in gebruik. Ik heb het vermogen onder volledige belasting nog nooit getest, maar als het moest, zou ik me geen zorgen maken. Het enige minpunt is dat de roerhaken een beetje bewegen omdat ze allemaal geen schroeven hebben, en dat ze een beetje geluid maken. -KWALITEIT: Het ontwerp is duidelijk zeer verfijnd. Modern, zwart, met reflecterende strepen op de banden. De stuurhendel is voorzien van een zachte bekleding. De binnenbandbevestiging is groot (zoals die van auto's). De dissel heeft een zodanige kromming dat hij de aanhanger perfect gecentreerd op de fiets houdt. NEGATIEVE ZIJDEN - VOOR- EN ACHTERSTE STEUN ONTBREEKT: Zoals je op de foto's kunt zien, heeft het frame alleen metalen zijkanten aan de zijkanten. Het is geen probleem om grote en veilige goederen te laden (antislipmat en mogelijkheid om spanbanden aan het frame te bevestigen). Maar het kan enige twijfel oproepen in het geval van kleine, zware voorwerpen die kunnen rollen (voorwaarts bergafwaarts/remmen, achteruit bergopwaarts/accelereren). De frameafdekking heeft aan de voor- en achterkant steunen die van binnen eigenlijk als plastic "kartons" lijken. Het zijn flexibele en kwetsbare onderdelen die kunnen worden verbogen of zelfs gebroken als u losse voorwerpen laadt die kunnen bewegen door te rollen. -REFLECTORSTEUN: Op de foto's zie je soms maar 1 reflector gemonteerd. De reden is dat wanneer de chassiskap wordt vastgehouden, deze de reflectorbevestigingen raakt en deze naar beneden buigt, waardoor ze vrijwel onbruikbaar worden. Er is niets beschadigd, ze draaien eenvoudigweg in een hoek van ongeveer 45 graden naar de grond. Als ze echter zonder deksel, met een kaal frame, worden gemonteerd, is er geen probleem. Maar meestal wordt deze configuratie gebruikt voor uitstekende objecten en moeten de reflectoren in dit geval nog steeds worden verwijderd. In het geval van de kleine fiets (foto) had ik ze net zo goed kunnen houden. -MAX SUPPORT 26" WIEL: Let op! Hierover is niets gespecificeerd, maar het roer heeft een smalle kromming en een zodanige lengte dat je alleen scherpe bochten kunt maken met fietsen met een 26" wiel. Technisch gezien kan hij ook aan de bovenste wielen worden bevestigd, maar in bochten kun je niet helemaal naar rechts draaien. Tot 27,5" denk ik dat hij met weinig buiging nog steeds te gebruiken is, verder raad ik het ten zeerste af. Omdat ik een 29" MTB heb, kan ik hem helaas niet bevestigen. CONCLUSIE Ik raad het aan aan degenen die grote ladingen laden, zelfs met de hand en zware lasten. Pakketten, dozen, spullen die naar de vuilstort moeten, wie de lading met spanbanden moet vastbinden, eventueel zelfs de boodschappen. Ik raad het niet aan voor wie vaak losse goederen wil vervoeren, of wie vaak boodschappen gaat doen, in dat geval zou ik kiezen voor een aanhanger met 4 iets hogere zijkanten. Het is in ieder geval een meer dan geldig product, het heeft unieke eigenschappen die ik elders niet heb kunnen vinden, maar het heeft ook diverse gebreken, de keuze is aan jou. BETAALD € 129 in mei 2021 (adviesprijs maximaal € 140).
¡Recibido súper rápido, de viernes a lunes! El remolque es muy robusto, y fácil de montar a más no poder, sin herramientas. Los materiales se ven de buena calidad y la cubierta es impermeable. Perfecto para llevar una carga moderada, 50 litros de volumen o 40 kg de carga, según las especificaciones. Viene con dos reflectores de cada color, y un acople para bici polivalente, que también se puede poner en posición elevada para llevarlo con la mano. En definitiva, perfecto para su función, muy satisfecho con la compra.
Supersnel ontvangen, van vrijdag tot maandag! De aanhanger is zeer robuust en uiterst eenvoudig te monteren, zonder gereedschap. De materialen zien er kwalitatief goed uit en de hoes is waterdicht. Perfect voor het dragen van een gemiddelde lading, 50 liter volume of 40 kg lading, afhankelijk van de specificaties. Hij wordt geleverd met twee reflectoren van elke kleur en een multifunctionele fietshouder, die ook in een verhoogde positie kan worden geplaatst om hem met de hand te dragen. Kortom perfect voor zijn functie, zeer tevreden met de aankoop.
Arrivato puntualmente in imballo robustissimo, facile da montare e pratico da utilizzare e riporre, è molto capiente senza copertura, con la copertura la capienza si riduce ma la protezione dall'acqua è totale. Perfetto come appendice per la bicicletta per un uso cittadino e carichi pesanti, non è un rimorchio da viaggio.
Snel aangekomen in een zeer stevige verpakking, eenvoudig te monteren en praktisch in gebruik en op te bergen, hij is zeer ruim zonder hoes, met de hoes wordt de capaciteit verminderd, maar de bescherming tegen water is totaal. Perfect als fietsaddendum voor stadsgebruik en zware ladingen, het is geen reisaanhanger.
Toller Anhänger zum guten Preis, aber mit Abstrichen Die Qualität stimmt zu dem Preis, gute Verarbeitung des Rahmens, Schweißnähte und Lack. Die Räder sind qualitativ mittelmäßig, beide hatten eine merkliche 8, was ich aber selber beheben könnte. (über die Speichen) Einfache Stahlfelgen ohne namenhafte Bereifung. Das Verdeck ist gut verarbeitet und lässt zumindest bei mir keinen Regen durch. Aber die Handhabung mit den Klettverschlüssen hinten ist mangelhaft. Es kann nicht sein, dass die Verschlüsse sich genau bei den Rädern befinden. Da holt man sich schnell dreckige Hände, je nach Wetter. Bitte Nachbesserung an der Stelle. Weiter haben die Aufnahmebuchsen der Steckräder zu viel Spiel, die Räder stehen somit unterschiedlich schief. Beim fahren merkt und sieht man, das es je nach Fahrbahn eiert. Das ist bestimmt so nicht gedacht. Auch hier bitte Nachbesserung. Zur Handhabung: Die Räder lassen sich gut einstecken. Die Verbindungsachse zu montieren, ist zu fummelig. Ein einfacher Anschlag wäre vorteilhaft gewesen. Bitte nachbessern. Andere Hersteller sind da besser. Zwei Kleinigkeiten sind bei mir noch zu er wähnen. Erstens, die Länge des Sicherungsseil ist bei mir zu kurz. 2-3 cm länger wären besser gewesen. Ich fahre ein Mountainbike mit Ständer am Hinterrad. Zweitens, die Qualität der Kupplung (Fahrradseitig) ist sehr schlecht. Ich habe eine zweite von einem anderen Hersteller besorgt (6 €) und die war um Welten besser. Fazit: Wer einen gut Aussehenden und preislich guten Anhänger für sein Bike haben möchte, kann diesen hier kaufen. Wenn er mit kleinen Abstichen leben kann. Allzeit gute Fahrt.
Geweldige trailer voor een goede prijs, maar met enkele nadelen. De kwaliteit is goed voor de prijs, goede afwerking van het frame, de lasnaden en de verf. De fietsen zijn van matige kwaliteit, hadden allebei een opvallende 8, maar dat kon ik zelf wel verhelpen. (via de spaken) Eenvoudige stalen velgen zonder genoemde banden. De capuchon is goed gemaakt en laat, althans voor mij, geen regen door. Maar de bediening van de klittenbandsluitingen aan de achterkant is slecht. Het kan niet zo zijn dat de sloten vlak naast de wielen zitten. Afhankelijk van het weer kun je snel je handen vuil maken. Breng hier verbeteringen aan. Verder hebben de montagebussen van de insteekwielen te veel speling, waardoor de wielen in verschillende hoeken staan. Tijdens het rijden merk en zie je dat het varieert afhankelijk van de weg. Zo is het zeker niet bedoeld. Verbeter hier ook alstublieft. Over de bediening: De wielen kunnen eenvoudig worden geplaatst. Het monteren van de verbindingsas is te lastig. Een eenvoudige aanval zou voordelig zijn geweest. Verbeter alstublieft. Andere fabrikanten zijn beter. Er zijn twee kleine dingen die ik wil noemen. Ten eerste is de lengte van het veiligheidstouw voor mij te kort. 2-3 cm langer zou beter zijn geweest. Ik rijd op een mountainbike met een standaard op het achterwiel. Ten tweede is de kwaliteit van de koppeling (fietszijde) erg slecht. Ik kreeg een tweede van een andere fabrikant (€ 6) en die was werelds beter. Conclusie: Als u een mooie en redelijk geprijsde aanhanger voor uw fiets wilt, kunt u deze hier kopen. Als hij met kleine tegenslagen kan leven. Altijd een goede reis.
Die Qualität stimmt zu dem Preis, gute Verarbeitung des Rahmens, Schweißnähte und Lack. Die Räder sind qualitativ mittelmäßig, beide hatten eine merkliche 8, was ich aber selber beheben könnte. (über die Speichen) Einfache Stahlfelgen ohne namenhafte Bereifung. Das Verdeck ist gut verarbeitet und lässt zumindest bei mir keinen Regen durch. Aber die Handhabung mit den Klettverschlüssen hinten ist mangelhaft. Es kann nicht sein, dass die Verschlüsse sich genau bei den Rädern befinden. Da holt man sich schnell dreckige Hände, je nach Wetter. Bitte Nachbesserung an der Stelle. Weiter haben die Aufnahmebuchsen der Steckräder zu viel Spiel, die Räder stehen somit unterschiedlich schief. Beim fahren merkt und sieht man, das es je nach Fahrbahn eiert. Das ist bestimmt so nicht gedacht. Auch hier bitte Nachbesserung. Zur Handhabung: Die Räder lassen sich gut einstecken. Die Verbindungsachse zu montieren, ist zu fummelig. Ein einfacher Anschlag wäre vorteilhaft gewesen. Bitte nachbessern. Andere Hersteller sind da besser. Zwei Kleinigkeiten sind bei mir noch zu er wähnen. Erstens, die Länge des Sicherungsseil ist bei mir zu kurz. 2-3 cm länger wären besser gewesen. Ich fahre ein Mountainbike mit Ständer am Hinterrad. Zweitens, die Qualität der Kupplung (Fahrradseitig) ist sehr schlecht. Ich habe eine zweite von einem anderen Hersteller besorgt (6 €) und die war um Welten besser. Fazit: Wer einen gut Aussehenden und preislich guten Anhänger für sein Bike haben möchte, kann diesen hier kaufen. Wenn er mit kleinen Abstichen leben kann. Allzeit gute Fahrt.
De kwaliteit is goed voor de prijs, goede verwerking van het frame, lasnaden en verf. De fietsen zijn van matige kwaliteit, hadden allebei een opvallende 8, maar dat kon ik zelf oplossen. (via de spaken) Eenvoudige stalen velgen zonder naambanden. De softtop is goed gemaakt en laat geen regen door, althans voor mij. Maar de wegligging met de klittenbandsluitingen aan de achterkant is slecht. Het kan niet zo zijn dat de sloten vlak naast de wielen zitten. Het is gemakkelijk om je handen vuil te maken, afhankelijk van het weer. Los het daar op. Verder hebben de doppen van de plug-in wielen te veel speling waardoor de wielen op verschillende manieren scheef staan. Tijdens het rijden merk en zie je dat hij wiebelt afhankelijk van de weg. Zo is het zeker niet bedoeld. Los dit alstublieft ook op. Voor gebruik: de wielen kunnen eenvoudig worden geplaatst. Het monteren van de verbindingsas is te omslachtig. Een simpele stop zou voordelig zijn geweest. Maak het alsjeblieft. Andere fabrikanten zijn daar beter in. Er zijn twee kleine dingen die ik moet noemen. Ten eerste is de lengte van het veiligheidstouw te kort voor mij. 2-3 cm langer was beter geweest. Ik rijd op een mountainbike met een standaard op het achterwiel. Ten tweede is de kwaliteit van de koppeling (fietszijde) erg slecht. Ik kreeg een tweede van een andere fabrikant (€ 6) en het was werelden beter. Conclusie: Als je een mooie en goed geprijsde aanhanger voor je fiets wilt, kun je die hier kopen. Als hij kan leven met kleine sneetjes. Altijd een goede reis.
Vraiment trop pratique !!!!!!! Pas très léger mais la taille parfaite que je cherchais, très facile à démonter à ranger à installer , solide
Echt zo praktisch!!!!!!! Niet erg licht, maar het perfecte formaat waar ik naar op zoek was, zeer eenvoudig te demonteren, op te bergen en te installeren, solide
conforme à la description, arrivé bien emballé, complet. belle composition, et montage facile. Parait un peu lourd, à testere nsituation réelle.
Voldoet aan de beschrijving, goed verpakt aangekomen, compleet. mooie compositie en makkelijke montage. Lijkt een beetje zwaar, om te testen in een echte situatie.
Le montage est très facile. Ensuite, à l'usage, il faut enlever les deux roues et le bras pour pouvoir la stocker contre un mur par exemple (un blocage rapide par roue et deux goupilles pour le bras). Le passage de barre de traction à poignée piéton se fait en le faisant pivoter de 90° vers le haut (toujours en utilisant les deux goupilles pour bloquer dans l'une des positions). L'ensemble a l'air robuste (soudures, roulements, pneus, attaches). C'est à mon avis un bon rapport qualité prix pour qui cherche à l'utiliser occasionnellement (Courses, transport de charges max 40 kg)
De montage is heel eenvoudig. Vervolgens moet u tijdens gebruik de twee wielen en de arm verwijderen om deze bijvoorbeeld tegen een muur te kunnen opbergen (één snelspanner per wiel en twee pinnen voor de arm). De overgang van trekstang naar voetgangershandgreep gebeurt door deze 90° naar boven te draaien (altijd met behulp van de twee pinnen om in een van de posities te vergrendelen). Het geheel ziet er robuust uit (lassen, lagers, banden, bevestigingsmiddelen). Naar mijn mening is het een goede prijs-kwaliteitsverhouding voor wie er af en toe gebruik van wil maken (boodschappen doen, lasten dragen van max. 40 kg)